پنجشنبه 20 دي 1403 _ 08 رجب 1446 _ 9 ژانویه 2025
جستجو :
  آموزش Flash CS4



كتابي كه اكنون در اختيار داريد، حاصل بيش از ده سال تجربه آموزشي در زمينه نرم افزارهاي گرافيكي است كه تحت عنوان كاربر Flash به چاپ رسيده است. با مطالعه اين كتاب، به سادگي و در سريعترين زمان ممكن ميتوانيد از نرم افزار Flash به عنوان يك نرم افزار طراحي گرافيك، به صورت حرفه اي استفاده كنيد. توصيه ميشود:

 پس از مطالعه مطالب هر قسمت و دقت در جزئياتي كه تحت عنوان «نكته» مشخص شده است، شخصاً تمرينهاي مربوط به آن را انجام داده و نتيجه حاصل را ذخيره كنيد. مطالب پيچيده تر همراه با يك مثال عملي به صورت مرحله به مرحله شرح داده شده است.

 در واژه نامه هر فصل، واژه هاي انگليسي را با معاني فارسي آن مطالعه كرده و سعي كنيد معني لغات را به دقت به ذهن بسپاريد. درك مفهوم اصطلاحات به كار رفته در هر فصل، شما را در مطالعه راهنماي انگليسي نرم افزار ياري مي كند.

 در پايان براي سنجش ميزان يادگيري خود، آزمون تئوري و پروژه عملي پايان فصل را انجام دهيد. فراموش نكنيد كه دانش كار با نرم افزار گرافيكي، تنها بخشي از موفقيت را شامل ميشود و بخش عمده آن به ميزان خلاقيت و نوآوري شما بستگي دارد. پس همواره تلاش كنيد تا ايده هاي نو ارائه دهيد.



معرفي Flash CS4
از مهمترين شاخه هاي دانش كامپيوتر توليد تصاوير، آفرينش صفحات وب و خلق انيميشن ميباشد. اين تصاوير و متحركسازي ها براي آنكه قابليت ارسال از طريق اينترنت را داشته باشند، بايد از ويژگي هاي خاصي برخوردار باشند. نرم افزار CS4 Flash كه محصول قدرتمند و پرطرفدار شركت Adobe ميباشد، تبديل به استانداردي براي ايجاد انيميشن و جلوه هاي هنري به ويژه در اينترنت شده است، اين نرم افزار، براي طراحان تازه كار و هم براي طراحان حرفه اي صفحات وب، ابزاري كارآمد براي ايجاد عناصر پويا به شمار ميرود.


ساخت اجزاي انيميشن

Flash حاوي ابزارهاي متنوعي است كه به كمك آنها ميتوانيد اشياء مورد نظر را ايجاد كرده و در ساخت يك انيميشن از آنها استفاده كنيد. از ويژگي قابل توجه اين نرم افزار، ايجاد اشياء گرافيكي برداري (Vector )ميباشد كه نسبت به اشياء و تصاوير نقطهاي (Bitmap )داراي حجم فوق العاده كمتري بوده و به همين دليل در اينترنت كاربرد بيشتري دارند.

كار با سمبل ها

پس از ساخت اشياء جديد يا واردكردن اشياء پيشساخته به برنامه، مي توانيد آنها را تبديل به سمبل (Symbol )كرده و در ساير پروژه ها هم از آنها استفاده نمائيد. هر بار كه از يك سمبل استفاده ميكنيد، در واقع يك كپي از شيء اصلي را مورد استفاده قرار داده ايد. با تغيير در شيء اصلي، همه كپي هاي آن تحت تاثير قرار ميگيرند.

كار با لايه ها

براي ساماندهي و آسان شدن كار با عناصر درون يك انيميشن، استفاده از لايه ها توصيه ميشود. ترتيب قرارگيري لايه، نحوه نمايش عناصر درون انيميشن را تعيين كرده و به نمايش ساخته شده عمق ميدهد.

انتشار نمايش

نمايش ساخته شده در Flash ، علاوه بر فايل استاندارد خروجي يعني swf، ميتواند به ساير فرمتها نظير html ،avi و… تبديل شده و براي استفاده سايرين در اينترنت منتشر شود.

ايجاد قطعات انيميشني

Flash با استفاده از ابزارها و دستورات مناسب قادر است كليه جلوه هاي انيميشني، از ساده ترين تا پيچيده ترين آنها را توليد كند. يك قطعه انيميشني حاوي تعدادي فريم است كه توالي نمايش اين فريم ها، متحرك بودن اين اشياء را به ذهن بيننده القاء ميكند.

افزودن عناصر تعاملي

در يك فايل Flash ،استفاده از عناصر تعاملي (Elements Interactive) كنترل كاربر را بر روي انيميشن افزايش داده و امكان ايجاد فايل هاي پيچيده را فراهم ميكند. دكمه ها كه نمونه اي از عناصر تعاملي هستند به كمك برنامه نويسي ويژه CS4 Flash كه ۳ Script Action ناميده ميشود، دستورات خاصي را اجرا ميكنند.

نوشته شده در   دوشنبه چهاردهم تير 1395  ساعت  10:13