تعلم پرتوشناسی به عنوان یکی از علوم مرتبط با سلامتی، از طریق تشخیص و درمان با سلامتی و افزایش بهداشت جامعه ارتباط پیدا می کند. با توجه به لزوم برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه جهت نیل به اهداف از پیش تعیین شده آموزشی و پژوهشی و جهت دهی برنامه های آموزشی و پژوهشی به سمت ارتقاء و تعالی هر چه بیشتر، برنامه استراتژیک گروه آموزشی رادیولوژی دانشکده پیراپزشکی به شرح زیر ارائه می گردد.
رسالت :
رسالت این رشته، ارتقاء توانائیهای علمی و تخصصی پرتوکاران جهت افزایش کارآیی در زمینه تصویرگیری پزشکی و استفاده از ابزارهای جدید با تکنولوژی پیشرفته و ایجاد فضای مناسب جهت انجام تحقیقات و پژوهشهای علمی می باشد.
دورنما :گروه رادیولوژی در راستای تحقق اهداف کلان دانشکده بر آن است که تکنولوژیستهای رادیولوژی کارآمد و متناسب با پیشرفتهای علمی و تکنولوژیکی تربیت نموده و جایگاه ممتاز کشوری را در این رشته کسب نماید.
اهداف كلان :مهیا کردن زمینه آموزش عالی علوم پرتوشناسی جهت آمادگی تکنولوژیستها برای ورود به مدارج بالاتر
راه اندازی دوره های تحصیلات تکمیلی
ترویج تفکر آموزش مداوم و آینده نگر و انتقال اطلاعات
توسعه توانایی های همکاری در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی
ارتقاء مستمر دانش و مهارت تکنولوژیستهای رادیولوژی برای بهبود عملکرد حرفه ای و پاسخگویی به نیازهای جامعه.
اهداف اختصاصي :
بازنگری اساسی در سرفصلهای دروس دوره های کاردانی و کارشناسی تکنولوژی رادیولوژی به صورت:
جمع آوری و استفاده از نظرات گروههای رادیولوژی در دانشکده های مادر تا پایان سال 86
بررسی و اتمام بازنگری دروس تا پایان سال 87 و ارائه آن به شورای عالی برنامه ریزی جهت تصویب
درخواست مجوز راه اندازی دوره تحصیلات تکمیلی
درخواست مجوز راه اندازی کارشناسی ارشد در رشته تکنولوژی رادیولوژی و تلاش در جهت حذف موانع موجود از طریق برگزاری جلسات مشترک با سایر گروههای رادیولوژی دانشگاههای مادر تا پایان سال 86
درخواست مجوز راه اندازی رشته کارشناسی ارشد حفاظت و رادیوبیولوژی تا پایان سال 87
افزایش تعداد طرحهای تحقیقاتی و مقالات پژوهشی گروه رادیولوژی از طریق انجام طرحهای مشترک با سایر گروههای آموزشی دانشکده تا پایان برنامه
درخواست جذب یک نفر متخصص رادیولوژی به عنوان عضو هیأت علمی تمام وقت تا پایان سال 87
تامین تجهیزات مورد لزوم و نرم افزارهای تخصصی جهت تجهیز آزمایشگاه رادیولوژی تا پایان سال 87
قرار دادن مطالب درسی 40% از اساتید گروه و مقالات آنان به طور مجزا در وب سایت دانشکده تا پایان سال 86 و 60% بقیه تا پایان سال 87 برای سهولت استفاده دانشجویان.