مقدمه:
نظامهای آموزشی و فعالیتهای حاکم بر آن همواره دستخوش تغییر و تحول بوده است ، و تحول آموزش معلول تحول اجتماعی و علوم و فنآوری است. در جوامع پیشرفته و پیچیده امروزی سرعت تحول نظامهای آموزشی آنچنان سریع است که هرچندسال یکبار ، در ساختار آموزشی یک دگرگونی کلی ایجاد می شود. بنابراین نظارت ، بازبینی و اصلاح در روشهای آموزش امری اجتناب ناپذیر است. همانطور که میدانیم آموزش فعاليتي است دو طرفه بين ياد دهنده و ياد گيرنده و زيرنظرياددهنده ، که تغییراتی نسبتا پایدار در سه زمینه دانش ، نگرش و مهارت بتواند ایجاد کند.
مراكز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي (EDC) و دفاتر توسعه آموزش علوم پزشكي (EDO) به عنوان كانون هاي تفكر و نوآوري در راستاي ارتقاي كيفي آموزش در دانشگاهها و دانشكده هاي علوم پز شكي و خدمات بهداشتي درماني كشور راه اندازي شده و فعاليت هاي متنوعي را در را ستاي رسالت و اهداف خود انجام مي دهند.